SARAJEVO, 3. februara (FENA) - Udruženje "Facultas za prosperitet mladih" upriličilo je danas u Sarajevu znanstveni projekt pod nazivom "Odnosi s javnostima i marketinška kultura u odgojno-obrazovnim ustanovama", a u okviru sedmog izdanja mozaičnog magazina uživo "Duga Presshura".
Uvodničar akademik Refik Šećibović smatra da je smanjenje očekivanog broja studenata, donacija i drugih izvora prihoda te istovremeni porast raznih troškova, izmijenjene potrebe studenata, očekivanja društva kao i povećana konkurencija i zahtjevi za unaprjeđenjem efikasnosti većinu odgojno-obrazovnih ustanova dovelo u situaciju da prihvate marketing koncept da bi ostale vitalne i relevantne u društvu.
- Međutim, mi još nemamo dovoljno razvijenu kulturu kvaliteta marketinga u odgojno-obrazovnim ustanovama niti planiranja obrazovanja. Najveći marketing je kad studenti mogu komunicirati s univerzitetima, a pojam student se promijenio u suvremenom društvu - kazao je akademik prof. dr. Šećibović.
Uvodničarka prof. dr. Marijana Šećibović govorila je o svojoj knjizi "Akademske veštine", koja promovira akademske vrline i govori o njima.
- Na taj način sam željela motivirati čitatelje da rade na sebi i osobnom razvoju, odnosno na istraživanje i samospoznaju. Znanost, umjetnost i vještina preduvjeti su za akademskog građanina. Mi smo nažalost u krizi, nemamo moralni otpor. Nama su neophodne službe za odnose s javnošću koje će prenositi informacije. Medije generalno ne zanima obrazovanje jer ne donosi profit. Mi zagovaramo strukovno obrazovanje novinara jer ne mogu svi pisati o svemu - kazala je prof. dr. Marijana Šećibović.
U okviru poetskog programa "Duga Presshura" pjesnikinja Ivana Krstanović predstavila je stvaralaštvo Jovana Jovanovića Zmaja, a profesor glazbe Enes Ibričević na gitari je izveo nekoliko skladbi iz klasičnog repertoara.
U okviru rubrike "Vječno zrele zelene melodije" urednik Marijo Pejić predstavio je naslovne glazbene tv špice kultnih ex-jugoslavenskih emisija za djecu.
- Osim što služi kao sredstvo zabave i opuštanja ili kao svojevrsna terapija, glazba je i izvrsno sredstvo komunikacije. U glazbenom kontekstu pošiljatelj je autor, odnosno izvođač. Primatelj je slušatelj, a prenesene informacije su zvučni efekt i tekst skladbe koji konstituiraju skladbu - kazao je Pejić.
Podsjetio je da su osamdesetih godina prošloga stoljeća poznati pisci i kompozitori pisali pjesme za djecu i naslovne špice za tv emisije za djecu koje su bile zabavno-edukativnog karaktera i značajne za razvoj svakog djeteta.
- Pozitivno su utjecale na sve djetetove sposobnosti (kognitivne, motoričke, afektivne, kreativne...), pomagale u razvoju njegove inteligencije, socijalnih vještina, empatičnosti, lakšeg izražavanja emocija i razumijevanja sebe i drugih te samopouzdanja - kazao je. Izdvojio je emisije poput "Kocka, kocka kockica", "Muzički tobogan", "Nedjeljni zabavnik", "Kolariću paniću"…
Organizator projekta "Duga Presshura" je Udruga "Libertas" u suradnji s Udruženjem "Planet poezija", a pokrovitelj Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS. Projekt je podržala Fondacija Schüler Helfen Leben.
(FENA) B. D.