SARAJEVO, 01.novembra (FENA) - Svako vrijeme ljudskoga vijeka ima svoje običaje, kulturu, istoriju, fokuse pažnje ali i ostavlja prostore za nove spoznaje, istraživanja, doživljaje ovisno o kojoj društvenoj zbilji svijeta, kojoj regiji, zemlji, pokrajini, gradu ili ipak turističkoj ili drugoj oazi se radi.
Bilo da se radi o politici, društvu, ekonomiji, istoriji, kulturi ili sportu, pa i gastronomiji uglavnom u fokusu su metropole, veći gradovi sa svojim istorijsko kulturnim znamenitostima, ljetne turističke destinacije koje su aktuelne teme dnevnih društvenih i turističkih informacija bilo putem medijskih, marketinških i promotivnih sadržaja ili društvenih mreža.
U sklopu navedenog je i priča o Turskoj, zemlji sa brojnim ali i „skrivenim“, odnosno još do kraja neotkrivenim istorijsko-kulturnim blagom posebno u dijelovima zemlje, mjestima koja su uglavnom često u sjenci Istanbula, Ankare, Kapadokije, ljetnih turističkih destinacija kao što su Antalija, Alanja itd., čiji krajolici, povijest i kultura zaustavljaju vrijeme vraćajući posjetioce u same korijene daleke povijesti civilizacije.

Turska je jedinstveno područje gdje se zelene i plave planine i mora spajaju, povezujući Aziju i Evropu. Zemlja nudi posjetiteljima drugačije iskustvo na svakom kutku na spoju kontinenata.
Smještena u srcu Mediterana, sa svojim ogromnim prostranstvima, Tursku nudi zadivljujući spoj kultura, pejzaža i tradicija koji predstavljaju "savršenu simfoniju za svaku znatiželjnu dušu u potrazi za nezaboravnim iskustvom putovanja".
Sa svojim prirodnim blagom, morima, jezerima, bogatom prošlošću, brojnim tragovima daleke istorije, ne tako davno otkrivenim gradovima, hramovima, spomenicima i vjerskim objektima iz davne prošlosti sa dokumentima, predmetima i svjedočanstvima, a u kojima su živjeli, radili, stvarali te koja su pohodili brojna znana i u istoriji zapisana svjetski poznata imena, ne čudi da je Turska među četiri najposjećenije zemlje svijeta, koja godišnje privlači više od 60 miliona turista.

Ono što Tursku također čini drugačijom je njena gastronomija, posebnost u pripremi, raznovrsnosti ali i čarima okusa, mirisa, tradicionalni objekti u kojima se nude turski specijaliteti, te način usluge, ljubaznost na svakome koraku, kao i nadasve poznate delicije, primamljive i dostupne u bespregledno dugim blještavim izlozima prepunim raznih boja.

Turska - svjetska turistička destinacija
Nadalje, sa svojom crnomorskom obalom, Turska je odabrana kao jedna od "Najboljih na svijetu" za 2026. godinu od tima turističkih stručnjaka National Geographica i međunarodnih uredničkih timova Nat Geo Travellera.
Uprkos brojnim geopolitičkim izazovima kako u svijetu tako u širem okruženju, Turska nastavlja ostvarivati održiv rast u turizmu, uz stratešku usmjerenost na diverzifikaciji destinacija, ponude i emitivnih tržišta s tendencijom da bude treća po važnosti turistička destinacija na svijetu.
Ministarstvo kulture i turizma Turske i Turska agencija za promociju i razvoj turizma (TGA), promoviše Tursku u više od 200 država kako bi privukli posjetioce iz cijelog svijeta.
Održivi turizam - strateško opredjeljenje
Turski program održivog turizma, rezultat potpisanog sporazuma o saradnji sa Globalnim vijećem za održivi turizam (Global Sustainable Tourism Council), stavlja zemlju u sam vrh održivog turizma. Turska je prva zemlja na svijetu koja je na nivou vlade potpisala sporazum s GSTC-om radi pripreme programa održivog turizma.
GSTC logo se uključuje u dokumente objekata koji su certifikovani po svim kriterijima, a svi ovi objekti objavljeni su na web stranici GoTürkiye, službene turističke platforme Turske.

Cilj programa je da do 2030. godine svi smještajni objekti u Turskoj postupno usklade svoje prakse sa globalnim standardima održivosti i da svi međunarodni standardi budu ispunjeni.
Turska je već prva u svijetu u održivoj gastronomiji, zahvaljujući svom prirodnom bogatstvu i tradicionalnim receptima, a dodatno je fokusirana i na održiviji kulinarski sektor.
Održiva Turska zauzima treće mjesto u svijetu po broju plaža s Plavom zastavom. Istovremeno, Antalya je i dalje grad s najvećim brojem Plavih zastava na svijetu. Turska je također jedna od dvije zemlje s najviše UNESCO upisa, sa 31 stavkom na UNESCO-ovoj listi nematerijalne kulturne baštine.
Program nagrađuje stvarne praktičare održivog turizma i gradi povjerenje i kredibilitet među posjetiocima. Kroz ovaj program, ne ne samo da ispunjava obaveze iz međunarodnih sporazuma poput Pariškog klimatskog sporazuma, već postaje i primjer za sve sektore i svijet u transformaciji turizma u ovom smjeru.
Razvijen prema međunarodnim standardima, program potiče kontinuirani razvoj turističkih objekata i destinacija, potvrđujući da Turska nije samo idealna destinacija za „more, pijesak i sunce“ odmor, već se njime žele predstaviti različite kulturne, historijske i turističke aktivnosti te drugi brojni različiti programi i sadržaji.
Jačanje turističkih veza sa zemljama Balkana i Istočne Evrope
Turska je jedna od najpopularnijih turističkih destinacija na svijetu i svake godine dočekuje milione posjetilaca. U 2024. godini, zemlja je ugostila 62,3 miliona posjetilaca i ostvarila prihod od turizma od 61,1 milijardu dolara, što je čini najuspješnijom godinom u historiji turskog turističkog sektora.
Prema podacima UN-ove Svjetske organizacije za turizam, Turska je također svrstana među četiri najposjećenije destinacije na svijetu po broju međunarodnih dolazaka. Ovaj izvanredan rezultat oslikava dugoročnu viziju zemlje i sveobuhvatne turističke strategije.
Raznovrsnost tržišta ostaje ključni stub turskog turističkog pristupa, pri čemu je svaka destinacija do koje leti Turkish Airlines prepoznata kao potencijalno važno tržište. Među njima, zemlje Istočne Evrope, uključujući Bosnu i Hercegovinu, Sjevernu Makedoniju i Srbiju, ističu se kao strateški partneri u turizmu. Atraktivnost Turske u Istočnoj Evropi i dalje stalno raste.
Prema podacima Agencije za razvoj i promociju turizma (TGA) Turska se nalazi među najpoželjnijim destinacijama za posjetioce iz Bosne i Hercegovine. Posebno za ljetne odmore, Turska, predvođena Antalijom na Turskoj Rivijeri, ostaje jedna od omiljenih zemalja bosansko-hercegovačkih turista.
Pored prirodnih ljepota, historijskog naslijeđa i raznovrsne turističke ponude – od vjerskih ruta do kulinarskih destinacija – blizina, česti avionski letovi i kulturna povezanost čine Tursku posebno privlačnom destinacijom za Bosance i Hercegovce.
Nedavno je međusobni turistički promet između dvije zemlje dostigao rekordne nivoe.
U 2024. godini, Turska je ugostila 197.388 posjetilaca iz Bosne i Hercegovine, dok je u prvih osam mjeseci 2025. godine, 136.576 bosanskohercegovačkih turista putovalo u Tursku.
Skriveno blago zapadne Anadolije
Ministarstvo kulture i turizma u Turskoj i Agencija za razvoj i promociju turizma (TGA) nedavno su organizovali putovanja za predstavnike medija iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Sjeverne Makedonije, među kojima je bila i Fena, a povodom različitih kulturnih, historijskih i turističkih aktivnosti u Turskoj kako bi se predstavile istorijske, kulturne i prirodne znamenitosti i ljepote stanovnicima navedenih zemalja, a s fokus je bio na posjetu zapadnoj Anadoliji u gradove Denizli, Uşak i Isparta o skrivenom blagu zapadne Anadolije.

Denizli na turskom jeziku znači "S morem", a daleko od mora, pored mnogih znamenitosti koje privlače veliki broj turista, poznat je po svojoj tekstilnoj industriji. Ipak najpoznatija oblast, Pamukkale, jedna od najvažnijih kulturnih i turističkih oblasti, koja je dom turističkih atrakcija poput Pamukkaleovih travertina i drevnog grada Hierapolisa, upisanih na UNESCO-vu listu svjetske baštine kao prirodna i kulturna dobra.
Osim civilizacija koje su stoljećima bile dom i svjetski poznatih rukotvorina, ćilima, Uşak očarava posjetitelje svojom prirodnom ljepotom, dok Isparta, poznata kao rodno mjesto nekadašnjeg predsjednika Turske Sulejmana Demirela osim drevnih spomenika nosi naziv i "Grad ruža" zbog svojih širokih polja lavande i raskošnih vrtova ruža.
Sva tri navedena grada pružaju jedinstven uvid u zapadnu Anadoliju, dio Turske izvan široko poznatih turističkih razglednica i nude autentično iskustvo koje se ne zaboravlja, čak štaviše ostavlja impresivne slike za brojne posjetitelje sa svih kontinenata.
(FENA) E. F.




