Bosna i Hercegovina     | 08.05.2024. 10:56 |

Duraković: Društvo znanja pokreće ekonomski, socijalni i svaki mogući napredak i razvoj društva

FENA Kanita Aliagić, Foto: Harun Muminović

SARAJEVO, 8. maja (FENA) - Konferencija o temi "Znanje kao univerzalna vrijednost - etički i moralni aspekti" koja se održava danas na Akademiji nauka i umjetnosti (ANU) BiH okupila je istaknute stručnjake iz različitih disciplina kako bi razmotrili važnost etičkih i moralnih dimenzija u kontekstu znanja kao univerzalne vrijednosti.

Organizatori konferencije, Akademija nauka i umjetnosti BiH - Odjeljenje humanističkih nauka, u suradnji s Federalnim ministarstvom obrazovanja i nauke, očekuju da će se učesnici kroz predavanja fokusirati na pitanja poput dogmatizacije znanosti, etičkih i moralnih dilema u primjeni novih tehnologija, uloge etike u pravu i ekonomiji te druge relevantne teme.

Federalna ministrica obrazovanja i nauke Jasna Duraković kaže da, iako se danas znanje ne doživljava kao univerzalna vrijednost, treba ga novim pristupima uzdići na veći nivo, iskristalizirati.

- Društvo znanja pokreće ekonomski, socijalni i svaki mogući napredak i razvoj društva. Stiče se utisak da danas te vrijednosti nisu baš naglašene ali kroz razmjenu ideja, kreativnih, inovativnih pristupa, novih metoda, moguće ih je oživjeti - kaže ona.

Smatra da se, na žalost, zabrinjavajuće malo ulaže u nauku. Stoga nastoje povećavati pristup ka novim metodama učenja, razmjene ideja i iskustava organiziranjem konferencija.

- Dakle, ulaganje u nauku je neophodno da bismo imali prosperitet. U globaliziranom društvu u kakvom živimo, sa svim turbulencijama, potrebama tržišta rada, kapitala, mislim da je neophodno naglašavati to kao vrijednost i učiti mlade ljude funkcionalnim znanjima, kompetencijama, vještinama koje su neophodne posebno digitalni aspekt bez kojeg na žalost ne možemo dalje u svijet - istakla je.

Program konferencije obuhvatio je niz predavanja kojima se istražuju različiti etički i moralni aspekti znanja, a među predavačima su eminentni stručnjaci iz područja humanističkih disciplina, prava, ekonomije, prirodnih znanosti i obrazovanja.

Profesorica Pravnog fakulteta Univerziteta u Tuzli Jasmina Alihodžić smatra da je bh. društvo pred brojnim izazovima, postoje moralno etičke dileme i sve se površno posmatra.

Stoga, tvrdi ona, potreban je multidisciplinarni pristup, jer pravo, ekonomija, medicina, biomedicina i tehničke nauke nisu jednoznačne oblasti.

- Radi se o multidisciplinarnosti, isprepletenosti tih disciplina i jako je važno uzeti u obzir njihovu moralno etičku podlogu. Uglavnom se pravo posmatra kao norma, kao konačno rješenje. Međutim, mi u tom kontekstu moramo govoriti o moralno-etičkim pretpostavkama u fazi stvaranja i u fazi primjene prava – istakla je ona.

A o tome se i govori na konferenciji jer, kako je istakla, jedino znanje može ponuditi odgovor na sve dileme, poteškoće i izazove sa kojima se društvo i svijet u cjelini susreću danas.

- Znanje je pokretač svega, generator napretka u društvu, čemu svi trebamo težiti. I mi koji se na neki način bavimo naučnim radom i naše kolege studenti trebaju težiti tom znanju i prevazilaženju problema u društvu – zaključila je Alihodžić.

Brojne su i izazovne teme koje učesnici aktueliziraju, od toga da li je znanje lišeno etike ili je etika lišena znanja, kakve su etičke i moralne vrijednosti u procesu stvaranja i primjene prava, koje su etičke i moralne dileme u primjeni genetičkih manipulacija i savremene biotehnologije, kao i etičko-moralne dileme u nuklearnoj hemiji i biotehnologiji.

(FENA) M. L.

Vezane vijesti

Konferencija 'Govorimo o mogućnostima i stvaramo ih' o reformi sistema procjene djece sa teškoćama

Berlinski proces nakon 10 godina - Donio duh regionalne saradnje i zaokret EU prema zapadnom Balkanu

TI BiH - Borba protiv korupcije u BiH je prioritet svih nivoa vlasti, građana i sudskih instanci

Promo

Idealan blagdanski poklon - Huawei Watch po sniženoj cijeni u m:tel ponudi!

m:tel: Kontrolirajte sadržaje kojima pristupaju vaša djeca

Pregled urologa je ključ ranog otkrivanja i dijagnosticiranja bolesti