ZÜRICH, 1. oktobra (FENA) - Evropska alijansa novinskih agencija (EANA) sa zadovoljstvom je primila KosovaPress, najveću novinsku agenciju na Kosovu, u EANA zajednicu nakon što je Generalna skupština odlučila odobriti aplikaciju KosovaPress poslije opsežnog istraživanja koje je proveo Odbor EANA-e.
Budući da je mandat člana uprave Clivea Marshalla, izvršnog direktora PA Media Group, istekao, EANA je izabrala novog člana uprave Stefana De Alessandrija, izvršnog direktora talijanske novinske agencije ANSA.
- Izvrsna je prilika biti izabran za člana Odbora EANA-e. Moramo puno raditi na podršci našim članovima u ovim nesigurnim vremenima, s posljedicama Covid-19, rata i inflacije koji vrše veliki pritisak na medijsko okruženje - kazao je Stefano De Alessandri nakon svog izbora.
Također tokom Generalne skupštine, EANA-ina nagrada "Maxim Minchev" za kvalitetu novinske agencije dodijeljena je pobjedničkim projektima PA Media (UK) i Agencia EFE (Španija).
- PA-ov projekt analize podataka i EFE-ova već hvaljena serija podcasta dokazuju da su novinske agencije fleksibilne organizacije koje se dobro prilagođavaju promjenama i izazovima s kojima se suočava medijsko okruženje - kazao je generalni sekretar EANA-e Alexandru Giboi.
Dodao je da su oba inovativni projekti, temeljeni na izuzetno kvalitetnom novinarstvu, koji se također mogu široko usvojiti i replicirati i na druge novinske agencije.
Jesenska konferencija i generalna skupština EANA-e održane su u Zürichu u Švicarskoj jer ruska invazija na Ukrajinu nije dopustila članovima da putuju u Kijev, kao što je trebao biti slučaj.
Glavna tema rasprave tokom konferencije vrtjela se oko navika konzumacije medija mlađe generacije, budući da se novinske agencije članice EANA-e fokusiraju na to kako bolje zadovoljiti potrebe kupaca i javnosti.
Glavni govornici konferencije bili su Daisy Veerasingham, predsjednica Associated Pressa, Nicolo Pagan, istraživač sa Univerziteta u Zürichu i Claudia Kaupenjohann, menadžerica Operacija i poslovnog razvoja - Tehnološke medijske telekomunikacije u PwC Europe.
- Mlada publika je društveno osviještena i vrlo svjesna inkluzije. Raznolikost je stoga ključna za novinarstvo koje uključuje mlađu publiku. Kao novinske agencije moramo naporno raditi kako bismo osigurali da naše izvještavanje predstavlja svijet u kojem danas živimo - kazala je Veerasingham.
Na EANA konferenciji, istaknuo je Pagan, raspravljalo se o trendovima mladih generacija na društvenim mrežama i o tome kako su povezani s konzumacijom vijesti.
- Imao sam izvrsnu priliku predstaviti i raspraviti o našim nalazima o tome kako sistemi preporuka na kraju sprječavaju visokokvalitetne informacije da dođu do zaslužene publike na platformama društvenih medija - kazao je Pagan.
Dodao je i da je tokom narednog panela također raspravljao o jeziku mladih generacija koje uveliko koriste ironične (i teško protumačive) memove kako bi se nosili s negativnim emocijama i podijelili personalizirane stavove o činjenicama koje ih pogađaju.
Govoreći o budućnosti medija Claudia Kaupenjohann rekla je da ćemo 2026. godine "vidjeti globalnu industriju vrijednu tri triliona dolara koja je digitalnija, mobilnija, usmjerenija na medije koji privlače mlade, ravnomjernije raspoređena širom svijeta i više ovisna o oglašavanju u svim njegovim oblicima".
- Način na koji mladi ljudi pristupaju vijestima, kao i značenje i važnost koju pridaju medijskoj konzumaciji, centralni su fokus EANA novinskih agencija kada je u pitanju priprema za budućnost medija. Ne angažiramo svi direktno javnost, ali preko naših kupaca dopiremo do iznimno velike publike - kaza je predsjednik EANA-e Clemens Pig.
Stoga je dodao da je potrebno obratiti pažnju na to šta ta publika treba, kako bi se mogli stvarati bolji proizvodi koji se isporučuju kupcima i podržali ih u njihovom vlastitom rastu, a upravo to je "vizija saradnje koju novinske agencije imaju kada je riječ o medijskom okruženju".
- Imati novog člana pozitivan je ishod za EANA-u, posebno zato što proces odabira osigurava da su kandidati dorasli izazovu. Također je bilo sjajno pozdraviti glavne govornike konferencije koji su donijeli mnogo korisnih uvida u temu navika konzumacije medija mlađe generacije - kazao je generalni sekretar EANA-e Alexandru Giboi.
Kako je dodao novinske agencije doista su fokusirane na ispunjavanje potreba kupaca, a pogled prema budućnosti jedan je od načina za postizanje tog cilja, smatra Giboi.
S 32 članice iz cijele Evrope, Evropska alijansa novinskih agencija (EANA) glavna je organizacija za poslovanje novinskih agencija. Iako se fokusira na podršku članicama u ključnim aspektima koji se odnose na razvoj novinskih agencija, i cjelokupnog medijskog okruženja općenito, EANA također pruža znanje, iskustvo i uvid u medijsko poslovanje vanjskim zainteresiranim stranama.
Sadašnji predsjednik EANA-e je Clemens Pig, glavni izvršni direktor APA-e (Austrija). Upravni odbor EANA-e sada čine Fabrice Fries, predsjednik AFP-a, Elmir Huremović, generalni direktor FENA-e (Bosna i Hercegovina), Stefano de Alessandri, CEO ANSA-e (Italija) i Alexandru Giboi, generalni sekretar EANA-e.
Federalna novinska agencija (FENA), kao jedina agencija iz Bosne i Hercegovine, punopravni je član Evropske alijanse novinskih agencija (EANA) od 2017. godine.
(FENA) J. Č.