Bosna i Hercegovina     | 10.11.2020. 14:20 |

Proho: Kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja nema bez razumne prilagodbe

FENA Sanda Hrkić

SARAJEVO, 10. novembra (FENA) - Kordinacioni odbor udruženja osoba s invaliditetom KS aktuelizirao je pitanje inkluzivnog obrazovanja ukazujući na važnost implementacije člana 24 Konvencije o pravima osoba s invaliditetom koji detaljno obrazlaže preduvjete što se moraju zadovoljiti da bi te osobe mogle ostvariti pravo na inkluzivno obrazovanje.  

Predsjednica Odbora za inkluzivno obrazovanje KS Jasminka Proho kazala je Feni da kvalitetnog inkluzivnog obrazovanja nema bez razumne prilagodbe, za koju kaže da je prilagođavanje sistema obrazovanja potrebama djeteta.

- Inkluzija je proces koji se ne može završiti za godinu dana. Inkluzivno obrazovanje u fokus stavlja dijete jer je ono nosilac prava. Svi mi ostali smo njegova podrška. Svi pričamo o inkluzivnom obrazovanju, a nažalost nemamo inkluzivno obrazovanje. Mi smo dijete uveli u školu, mora se prilagođavati sistemu. Gleda se sadržaj, a ne ono što dijete postigne u skladu sa svojim mogućnostima - istaknula je.  

Proho je istaknula da je za inkluzivno obrazovanje bitno raditi i na nastavnom kadru. Za nosioce vlasti kaže da su  pročitali dokumente koji se odnose na inkluzivno obrazovanje, ali i postavlja pitanje da li su ih i razumjeli.

- Nije suština pročitati, nego razumjeti. Tek kad rezultate budemo vrjednovali po mogućnostima osobe s invaliditetom, tad možemo reći da smo inkluzivni. Ne možemo svi sve, ali moramo stvoriti jednake mogućnosti za svako dijete - naglasila je.   

Pomoćnica federalnog ministra obrazovanja Nadija Bandić ističe koordinirajuću ulogu tog ministarstva u oblasti obrazovnih politika, za koje kaže da prati stanje.

- Cilj je postići standarde, da bi svako dijete moglo imati optimalan razvoj. Fokus je na tome šta svako dijete, pod određenim okolnostima u odgojno-obrazovnim ustanovama, može dati od sebe. To je značajan korak u samom pristupu djetetu i njegovim sposobnostima - kazala je.

Ministarstvo će nastaviti brojne aktivnosti i projekte, kaže Bandić, misleći pri tom prvenstveno na podršku inkluzivnom obrazovanju, ali i podršku svakom studentu s invaliditetom.

- Ipak smo daleko odmakli u provedbi inkluzivnog obrazovanja. Svi su shvatili da se dijete s teškoćama ne treba prilagođavati obrazovnom sistemu, nego taj sistem mora aktivirati sve resurse i prilagoditi se tom djetetu - naglasila je.  

Čeka nas, kaže, zahtjevan period harmonizacije svih zakona koji se tiču djece s poteškoćama u razvoju te se mora insistirati na što više novca općenito za obrazovanje posebno za tu - najranjiviju kategoriju.

Bandić ističe da je posebno u vrijeme pandemije važno voditi računa i o zaštiti mentalnog zdravlja djece s poteškoćama 'da bi kad sve ovo prođe ipak imali određeni nivo emotivne stabilnosti'.   

Današnji okrugli sto 'Značaj implementacije člana 24 Konvencije o pravima osoba s invaliditetom' organizirao je Odbor za inkluzivno obrazovanje Koordinacionog odbora udruženja osoba s invaliditetom KS, a okupio je stručnjake raznih profila, predstavnike vladinog i nevladinog sektora. Trebalo bi da rezultira dogovorom o tome kako harmonizirati aktivnosti koje se provode na nižim nivoima te dogovoriti standard ispod kojeg se ne smije ići da bi se svako dijete - osoba s invaliditetom moglo ostvariti u punom kapacitetu.

(FENA) M. L.

Vezane vijesti


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/fena.ba/httpdocs/post-new.php on line 379

Promo

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo

TP 'Intera' Mostar: Radionica o digitalizaciji procesa u MSP

Alma Ras: Slavimo uspjeh s uposlenicima od preko deset i dvadeset godina izvrsnosti