Ekonomija     | 19.10.2019. 11:05 |

Hercegovina postala veliko gradilište - Večernji list

FENA Ivana Banovic

MOSTAR, 19. listopada (FENA) - Europska investicijska banka (EIB) i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) spremne su nastaviti kreditiranje izgradnje autoceste na koridoru Vc kako bi se Hercegovina sjeverno od Mostara povezala s Bosnom iznimno zahtjevnom dionicom, koja podrazumijeva i izgradnju tunela kroz planinu Prenj u dužini od 12 kilometara, piše u subotu bh. izdanje Večernjeg lista.  

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić ističe kako konačno dolazi do realizacije projekata oko kojih se radilo više godina.

- Očekujemo realizaciju planova koji su strateški važni. Trenutačno izvodimo pripremne i glavne radove na izgradnji autoceste u dužini od 18,3 kilometra na području Hercegovine, na dionicama Buna - Počitelj i Počitelj - Zvirovići. Očekuje se da će radovi biti završeni u ugovorenom roku - kazao je Lasić za 'Večernjak'.

Dodao je kako su radovi od Bune prema Počitelju već u poodmakloj fazi i da je eksproprijacija za tu dionicu završena te da je dobivena građevinska dozvola.

Prema ugovoru, radovi na toj dionici trebali bi biti gotovi za tri i pol godine, odnosno okončani početkom 2022.

Zajedno s tom dionicom dugom 7,2 kilometra, započeli su i radovi na poddionici Počitelj - Zvirovići, istaknuo je ministar Lasić.

Radi se o poddionici u dužini od 11,1 kilometra. Ova dionica nadovezuje se na već izgrađenu dionicu Međugorje - Bijača koja je jedino u funkciji na području Hercegovine. Za ovu dionicu potpisani su ugovori za cestu bez mosta s China State Construction Engineering Corporation Ltd (vrijednosti ugovora 56,5 milijuna eura) te sam most Počitelj koju je dobio konzorcij JV AzVirt L.L.C, Sinohydro Corporation Ltd. i PowerChina RoadBridge Group Co. Ltd. (vrijednost ugovora 28,1 milijun eura).

Ministar navodi kako su trenutačno u pripremi projekti izgradnje autoceste u dužini od 52,7 km na području Hercegovine na pet dionica, s nepovoljnim terenom i objektima, zbog čega je nužna potpora državne razine vlasti.

U pitanju su, prije svega, dionica tunela Prenj u dužini od 12 kilometara, zatim prema Mostaru sjever u dužini od 11,5 km, poddionica Mostar sjever - Mostar jug od 15,4 kilometra, dionica Mostar jug – Buna duga 8,6 kilometara, te posljednja - tunel Kvanj – Buna u dužini od 5,2 kilometra.

(FENA) I. B.

Vezane vijesti

Tomas: Arheološka baština Hercegovine može biti generator razvoja privrede

‘Ganganet’ virtualno promovira kulturu Hercegovine

Zbog pijane vožnje suprotnom stranom autoceste vozaču iz BiH 15 dana zatvora

Promo

MKF LIDER organizirao akciju pošumljavanja: Zajedno ka zelenijoj budućnosti

Vaše praznično putovanje može da počne uz m:tel roming tarifne opcije

Tri noći nevjerovatne muzičke magije: Banja Luka Fest i ove godine uz podršku kompanije m:tel