ZENICA, 5. oktobra (FENA) - Potpisivanje memoranduma o razumijevanju između Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona (ZDK) i Organizacije za sigurnost i saradnju u Evropi - Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini, o implementaciji projekta "'Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu'', planirano je za utorak, 6. oktobra u Zenici.
Potpisivanje će biti upriličeno u zgradi Vlade ZDK, a događaju će prisustvovati šefica Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini Kathleen Kavalec te predstavnici ambasada Italije i Norveške u Bosni i Hercegovini.
Radi se o projektu koji uključuje podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini resornom kantonalnom ministarstvu na planu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja putem razvoja predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje, zasnovanih na ishodima učenja, u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa, definirana na ishodima učenja u BiH, koji je donesen od Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u BiH.
Organizacija za sigurnost i saradnju u Evropi – Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini, osigurala je stručnu, tehničku, logističku i administrativnu podršku Ministarstvu za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK, što uključuje pripremu instrukcija i puštanje u rad internetske aplikacije za kurikulum, finansiranje web-hostinga, obuke za uposlenike Pedagoškog zavoda Zenica, koji ima koordinirajuću ulogu u okviru Projekta, obuke za članove Stručnog tima za implementaciju Projekta, kao i obuke za voditelje i članove predmetnih radnih grupa.
Pedagoški zavod Zenica, pored navedenih aktivnosti, koordinirat će i aktivnosti na analizi, razvoju, pilotiranju, procjenama utjecaja i usvajanju novih predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije.
Projekt je finansijski podržan i sredstvima iz Budžeta ZDK, shodno zaključku i odluci Vlade tog kantona.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK će objaviti javni poziv za prijavu kandidata za voditelje i članove predmetnih radnih grupa za izradu predmetnih kurikuluma za redovne osnovne škole i srednje opće obrazovanje (gimnazije) u Zeničko-dobojskom kantonu, u skladu sa Zajedničkom jezgrom nastavnih planova i programa.
Po okončanju javnog poziva, formirat će se stručni tim koji uključuje 14 koordinatora uime Pedagoškog zavoda Zenica i 21 voditelja predmetnih radnih grupa.
Radne grupe su formirane unutar devet obrazovnih područja: društveno-humanističko područje, prirodne nauke, matematika, bosanski/hrvatski/srpski jezik i književnost, strani jezici, tjelesni i zdravstveni odgoj/fizičko i zdravstveno vaspitanje, umjetničko područje, tehnika i informatika i vjeronauka.
U okviru 21 predmetne radne grupe bit će angažirano 106 obrazovnih profesionalaca odabranih javnim pozivom Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK.
Stručni tim će, u periodu novembar–decembar 2020. godine, 'proći' obuke za primjenu internetske aplikacije za kurikulum, elemente savremenog kurikuluma, izradu operativnog plana djelovanja, analizu postojećih nastavnih planova i programa u Zeničko-dobojskom kantonu i sl.
Nakon obuka otpočet će se sa aktivnostima na razvoju nacrta predmetnih kurikuluma.
Ova aktivnost se treba finalizirati do juna 2020. godine, a potom bi se organizirale javne rasprave s ciljem prikupljanja povratnih informacija od nastavnika iz redovnih osnovnih škola i gimnazija sa područja ZDK, u svrhu poboljšanja nacrta predmetnih kurikuluma.
Sa pilotiranjem, odnosno eksperimentalnom fazom primjene novih predmetnih kurikuluma, na odabranom uzorku razreda/odjeljenja u osnovnim školama i gimnazijama, otpočelo bi se u školskoj 2021/2022. godini, a nakon detaljne analize eksperimentalne faze uslijedit će finalne aktivnosti koje se odnose na donošenje i usvajanje novih predmetnih kurikuluma i obuke nastavnika za njihovu primjenu u redovnim osnovnim školama i gimnazijama na području ZDK, u skladu sa Zajedničkom jezgrom nastavnih planova i programa.
Projekt ''Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu'' se implementira u periodu oktobar 2020. – august 2022. godina.
Primjena novih predmetnih kurikuluma zasnovanih na ishodima učenja planirana je za školsku 2022/2023. godinu, saopćeno je iz Pres-službe ZDK.
(FENA) D. V.