Bosna i Hercegovina     | 04.02.2018. 11:40 |

Alagić: Pred školu i pedagoge kao nosioce promjena postavljaju se veliki zahtjev

FENA Kanita Aliagić

SARAJEVO, 4. februara (FENA) – Da bi pedagozi odgovorili novim zahtjevima koje pred njih postavljaju savremena škola i društvo, potrebno je da se kontinuirano i profesionalno usavršavaju. Inicijalno obrazovanje buduće pedagoge trebe da pripremi za nove uloge - kazala je predsjednica Udruženja pedagoga Kantona Sarajevo Samela Alagić.

Naime, Skupština Kantona Sarajevo usvojila je Nacrt zakona o udžbenicima kojim se omogućava praksa 'jedan udžbenik-jedan predmet', kao i bolja kontrola i veći kvalitet sadržaja u udžbenicima.

Nastavnici će učestvovati u odluci o tome koji udžbenik je najbolji za korištenje. Zakonom je predviđeno da u ponudi budu dva udžbenika, a onaj za koji se nastavnici odluče bit će korišten i to četiri godine, nakon čega postoji mogućnost promjene.

Udruženje pedagoga Kantona Sarajevo pozdravilo je usvojeni Nacrt, jer kako je Alagić u intervjuu za Fenu rekla, to će olakšati roditeljima u pogledu materijalnih izdvajanja i troškova, jer će se udžbenici koristiti četiri godine.

- To će omogućiti da učenici koji prelaze iz škole u školu koriste iste udžbenike i ono što je važno omogućit će bolju kontrolu i veći kvalitet sadržaja u udžbenicima, a nastavnici će učestvovati u odluci o tome koji udžbenik je najbolji za korištenje - istakla je Alagić.

Iako su u Kantonu Sarajevo pokrenute velike reforme, ona smatra da bi također trebalo i više pažnje posvetiti pedagozima, jer su se očekivanja od odgojno-obrazovnih institucija i njihovih zaposlenih dramatično povećala.

- U osnovi svih reformi dolazi do promjena društvenih odnosa u obrazovanju, nauci, kulturi, tehnici i sl. U svrhu bržeg naučno-tehnološkog napretka, pred školu i nas pedagoge kao nosioce promjena, postavljaju se veliki zahtjevi - kazala je Alagić.

Ubrzane društvene promjene, pojašnjava ona, praćene naučnom i tehnološkom, informacionom ekspanzijom donose savremenoj školi nove uloge, zahtjeve i izazove.

Stoga se može reći, istakla je, da zahtjevi koji se stavljaju pred stručne saradnike pedagoge postaju sve složeniji, te „izmijenjeni društveni kontekst pred pedagoga postavlja zahtjev da neke uloge promijeni, neke napusti i prihvati neke nove“.

Ona je navela da se među „novim ulogama“ školskog pedagoga naglašavaju spremnost i otvorenost za promjene, napuštanje nekih tradicionalnih uloga (npr. da je gotovo jedini izvor informacija), prilagođavanje novim okolnostima (uloga mentora, moderatora, organizatora situacija u kojima se radi i uči, intenzivnije uključivanje učenika, roditelja, okruženja u život i rad škole...), prihvatanje „nove uloge“ (npr. uključivanje novih tehnologija u nastavu, saradnja, timski rad ...).

Ističe se i potreba da školski pedagog bude, prije svega, inicijator promjena u školi.

- Vizija cjeloživotnog učenja i neprestanog profesionalnog razvoja, zahtijeva pedagoga koji će znati kritički da razmišlja, koji je osposobljen za refleksiju i evaluaciju, koji zna da potraži ili osigura preduslove za razvoj svakog pojedinog učenika, koji potiče i podržava saradnike u procesu napredovanja, potiče timski rad sa nastavnicima, roditeljima, partnerima iz drugih organizacija i institucija sa kojima škola sarađuje - naglašava Alagić.

Od pedagoga se očekuje da, kako je istakla, kroz kontinuirano profesionalno usavršavanje i odgovornu participaciju u svim segmentima školske stvarnosti doprinosi kako kvalitetnijem radu škole, tako i sopstvenom "rastu i razvoju", a da pri tom ne bude samo ekspert za profesionalnu oblast djelovanja, nego prije svega „pedagog“.

U  skladu s tim, rekla je Alagić, u posljednje vrijeme, u različitim dokumentima se ističe da je neophodno razvijati kompetencije koje pedagogu pomažu da efikasno djeluje u kompleksnim, različitim, nepredvidivim situacijama.

- Dakle, potrebno je da se kontinuirano profesionalno usavršavaju, a usavršavanje pedagoga u savremenoj školi potrebno je organizovati u skladu sa savremenim trendovima, jer se obrazovna tehnologija i programi svakodnevno mijenjaju - zaključila je predsjednica Udruženja pedagoga Kantona Sarajevo Samela Alagić u intervjuu za Fenu.

(FENA) H. D.

Vezane vijesti

Udruženje pedagoga KS odalo priznanje kolegici Bosnić za humanost

Promo

Prenesi broj u m:tel i uzmi 100 GB bonusa!

HT Eronet predstavlja nove Samsungove uređaje A serije

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'