SARAJEVO, 1. septembra (FENA) - Priručnik za nastavnike/ce srednjih stručnih i tehničkih škola ''Uvod u eNastavu – Elektronsko učenje i didaktika na daljinu'' kreiran je s ciljem da nastavnom osoblju srednjih stručnih i tehničkih škola u Bosni i Hercegovini pomogne da razviju neophodne kompetencije u korištenju digitalnih tehnologija, saopćeno je iz GIZ-a.
Na više od 70 stranica, nastavnici, ali i svi drugi zainteresovani akteri obrazovnog procesa mogu saznati više o planiranju, dizajniranju i razvoju, vođenju i evaluaciji online časa, kao i ostalim relevantnim aspektima elektronskog učenja i didaktike na daljinu.
Priručnik pruža nastavnom osoblju mnoge praktične savjete i pregled jednostavnih teorijskih koncepata i praktičnih digitalnih alata neophodnih za ispravnu pripremu online časa. Namijenjen je nastavnicima opšteobrazovnih i stručno-teorijskih predmeta, ali i praktične nastave u srednjim stručnim i tehničkim školama.
Priručnik je razvijen tokom nekoliko obuka realizovanih s 450 nastavnika/ca i prosvjetnih savjetnika/ca iz Republike Srpske, Zeničko-dobojskog kantona, Bosanskopodrinjskog kantona i Kantona Sarajevo krajem 2020. i početkom 2021. godine.
Pripremljen je na bosanskom i srpskom jeziku, na latiničnom i ćiriličnom pismu te na engleskom jeziku.
Priručnik je nastao u okviru projekta “Stručno obrazovanje u Bosni i Hercegovini” koji provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH uime vlada Švicarske i Njemačke.
Projekt podržava partnerske škole kako bi pružale i implementirale dualno organizovano stručno obrazovanje u skladu sa potrebama domaćeg tržišta rada. Zalaže se za unapređenje srednjeg stručnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini koje će mladićima i djevojkama ponuditi znanje i vještine za budućnost, a poslodavcima kvalitetan i konkurentan kadar na tržištu rada.
Podučavanje na daljinu je na više načina drugačije od podučavanja u učionici. Da bi bi bilo uspješno, potrebni su kompetentni i kompetentne nastavnice i nastavnici, ali i učenice i učenici.
Tokom pandemije su nastavnici/e širom svijeta, pa i u Bosni i Hercegovini, u veoma kratkom roku bili prisiljeni da pređu na podučavanje na daljinu, koje od njih zahtijeva mnogo više napora, naročito u fazi planiranja i pripreme časa, saopćeno je iz GIZ-a.
(FENA) D. V.