Bosna i Hercegovina     | 28.11.2018. 13:00 |

APOSO predstavio rezultate procesa razvoja Zajedničke jezgre

FENA Denis Leko

MOSTAR, 28. studenoga (FENA) - Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje predstavila je u srijedu u Mostaru rezultate procesa razvoja Zajedničke jezgre definirane na ishodima učenja u BiH.

Ravnateljica Agencije Maja Stojkić kazala je kako je ovo prvi put da se u BiH radi zajednička jezgra definirana na ishodima učenja.

- Dosad smo imali zajedničku jezgru koja je bila skup sadržaja, a sad smo na osnovu ključnih kompetencija uradili zajedničku jezgru definiranu na ishodima učenja. Zajednička jezgra predstavlja sva ta neka znanja, vještine i stavove koje učenici trebaju razviti na kraju određenog razdoblja, a mi smo radili za kraj predškolskog, kraj trećeg, šestog i devetog razreda u devetogodišnjoj školi i za kraj srednje škole - kazala je Stojkić.

Dodala je kako su nastavni predmeti podijeljeni u osam područja, među kojima su jezično-komunikacijsko područje koje ima zajedničku jezgru za materinski i strani jezik, zatim matematičko područje, kao i prirodoslovlje koje definira fiziku, kemiju, biologiju, zemljopis, u te umjetničko područje u koje spadaju likovna i glazbena kultura itd.

Stojkić napominje kako su također urađene i smjernice za implementaciju zajedničke jezgre u nastavne planove i programe.

- Moram naglasiti da nema ponovnog pisanja nastavnih planova i programa od samog starta, nego je ideja usmjeriti već postojeće nastavne planove i programe k ishodima učenja, znači da djeca više ne uče programski, odnosno da se ne baziramo samo na sumativno praćenje učenika, nego i na formativno. Kroz neke rezultate probnog testiranja, dugoročno vidimo pomak što se tiče kvalitete obrazovanja, tj. tog nekog funkcionalnog znanja učenika - kazala je Stojkić.

Ovaj proces je krenuo 2012. godine s jezično-komunikacijskim područjem, a kruna svega sada je, kako navodi Stojkić, zajednička jezgra cjelovitih razvojnih programa za predškolstvo.

- Predškolstvo nema nastavne planove i programe, nego cjelovite razvojne programe, tako da smo sada uz pomoć Japanske agencije za međunarodnu suradnju uspjeli sve te dokumente, koji su službeno objavljeni, objediniti u jedan dokument, i to je ono što predstavljamo danas - istaknula je Stojkić.

Šefica Odjela za razvoj Zajedničke jezgre Marija Naletilić istaknula je kako bi se trebale mijenjati metode rada, metode planiranja nastavnog procesa te metode učenja i poučavanja.

- Učenike treba rasteretiti sadržajem, a razvijati znanja koja su primjenjiva i funkcionalna te razvijati njihove vještine i kompetencije koje su im itekako potrebne u vremenu u kojem danas živimo - kazala je Naletilić.

S obzirom da je proces izrade Zajedničkih jezgri nastavnih planova i programa sada okončan, veleposlanik Japana u BiH Hideyuki Sakamoto kazao je da se nada kako će te jezgre imati odjeka u svim krajevima zemlje, kao i da će ministarstva obrazovanja nastaviti s revizijom postojećih nastavnih planova i programa, kako bi osigurali poboljšanje kvalitete i konkurentnosti javnog obrazovanja u Bosni i Hercegovini.

Inače, Vlada Japana već dugi niz godina pruža podršku obrazovnom sektoru BiH, a grant sredstvima izgradila je, obnovila i opremila preko 220 školskih objekata širom zemlje.

(FENA) I. B.

Vezane vijesti

Učenici iz BiH sudjeluju u međunarodnim istraživanjima TIMSS i ICILS

U Mostaru konferencija o Zajedničkoj jezgri definiranoj na ishodima učenja u BiH

Promo

Prenesi broj u m:tel i uzmi 100 GB bonusa!

HT Eronet predstavlja nove Samsungove uređaje A serije

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'