Bosna i Hercegovina     | 29.03.2018. 11:13 |

BiH se priključila međunarodnoj procjeni učeničkih postignuća

FENA Saopćenje

MOSTAR, 29. ožujka (FENA) - Međunarodna procjena učeničkih postignuća - PISA 2018. u BiH se počinje provoditi 4. travnja, a u istraživanju će sudjelovati oko 7000 učenika iz 70 škola Republike Srpske, pet škola Brčko distrikta BiH i 138 škola Federacije BiH.

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje provodit će spomenuto istraživanje i centar je za provedbu PISA 2018 istraživanja u BiH. Ukupni uzorak čini 236 škola Bosne i Hercegovine, dok će testiranje biti obavljeno u njih 213, priopćeno je iz spomenute Agencije.

PISA (Programme for International Student Assessment) predstavlja najveće međunarodno ispitivanje učeničkih postignuća iz područja čitalačke i matematičke pismenosti te pismenosti iz prirodnih znanosti.

Osim što je istraživanje obimno, ono nije bazirano na nastavnim planovima i programima i reprodukciji usvojenih znanja, nego je u prvom redu usmjereno na procjenu sposobnosti učenika za promišljanja, zaključivanja te primjenu znanja i vještina na stvarne životne probleme.

PISA istraživanja provode se od 2000. godine, a u njima od 2006. sudjeluju sve zemlje iz regije kojima se sada, u sedmom ciklusu studije, po prvi puta pridružuje i Bosna i Hercegovina.

Od vremena kada je OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development) pokrenuo PISA program, s ciljem razvoja pouzdanog i relevantnog indikatora učeničkih postignuća, do danas, PISA studiji pridružilo se 80 država svijeta.

PISA istraživanja provodi se u trogodišnjim ciklusima, a cilj mu je pomoći zemljama sudionicama kod donošenja strateških odluka iz oblasti obrazovanja na temelju empirijskih, statističkih podataka o postignućima učenika. Drugim riječima, PISA ukazuje na slabosti u obrazovnim sustavima te naznačuje u kojem pravcu treba djelovati kako bi se te slabosti otklonile, a obrazovanje jedne države unaprijedilo.

Rezultati spomenutog istraživanja ne utječu na ocjenjivanje učenika i nastavnika, nego ukazuju na stanje u obrazovnim sustavima i politiku obrazovanja. Rezultati učenika i škola ne procjenjuju se pojedinačno, već se prikazuju kao cjelokupna postignuća učenika na razini zemlje, stoji u priopćenju.

(FENA) R. G.

Vezane vijesti

Hrvatska: Gotovo 38.000 zaposlenih u obrazovanju nezadovoljno koeficijentima

Hota-Muminović u posjeti školama: Želimo vidjeti iz prve ruke kako napreduje reforma

Delegacija Ureda EU u BiH i ministar Velagić razgovarali o akcionim planovima u obrazovanju

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo