Bosna i Hercegovina     | 29.03.2018. 11:41 |

Procjena učeničkih postignuća PISA 2018. 4. aprila u BiH

FENA Saopćenje

SARAJEVO, 29. marta (FENA) - Međunarodna procjena učeničkih postignuća PISA 2018. u Bosni i Hercegovini počet će se provoditi 4. aprila.

Istraživanje provodi Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, a u njemu će sudjelovati oko 7.000 učenika iz 70 škola Republike Srpske, pet škola Brčko distrikta BiH i 138 škola Federacije BiH.

Ukupni uzorak čini 236 škola Bosne Hercegovine, dok će testiranje biti obavljeno u njih 213.

PISA (Programme for International Student Assessment) predstavlja najveće međunarodno ispitivanje učeničkih postignuća iz područja čitalačke i matematičke pismenosti te pismenosti iz prirodnih znanosti. Osim što je istraživanje obimno, ono nije bazirano na nastavnim planovima i programima i reprodukciji usvojenih znanja, nego je u prvom redu usmjereno na procjenu sposobnosti učenika za promišljanja, zaključivanja te primjenu znanja i vještina na stvarne životne probleme.

PISA istraživanja provode se od 2000. godine, a u njima od 2006. sudjeluju sve zemlje iz regije kojima se sada, u 7. ciklusu studije, prvi put pridružuje i BiH.

Od vremena kada je OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development) pokrenuo PISA program s ciljem razvoja pouzdanog i relevantnog indikatora učeničkih postignuća, do danas, PISA studiji pridružilo se 80 država svijeta.

PISA istraživanje provodi se u trogodišnjim ciklusima, a cilj mu je pomoći zemljama sudionicama kod donošenja strateških odluka iz oblasti obrazovanja na temelju empirijskih, statističkih podataka o postignućima učenika. Drugim riječima, PISA ukazuje na slabosti u obrazovnim sustavima te naznačuje u kom pravcu treba djelovati kako bi se te slabosti otklonile, a obrazovanje jedne države unaprijedilo.

PISA rezultati ne utječu na ocjenjivanje učenika i nastavnika, nego ukazuju na stanje u obrazovnim sistemima i politiku obrazovanja. Rezultati učenika i škola ne procjenjuju se pojedinačno, već se prikazuju kao cjelokupna postignuća učenika na razini zemlje.

S obzirom na to kako se u BiH, osim istraživanja TIMSS 2007, nisu provodila opsežna i kvalitetna međunarodna istraživanja u obrazovanju, sudjelovanje u PISA studiji trebalo bi, na iznimno kvalitetan način, predočiti pravo stanje stvari unutar bh. obrazovnih sustava, dati jasnu sliku učeničkih postignuća te naznake u kojem pravcu se može graditi daljnja strategija razvoja u oblasti obrazovanja, saopćeno je iz Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

(FENA) M. L.

Vezane vijesti

Milanović: Pregovori o ulasku BiH u EU trajat će duže od 500 godina

Snažna podrška za BiH i daljnje proširenje uoči samita EU-a

Milanović: Opasno je što europska birokracija od BiH želi stvoriti građansku državu

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo