Kultura     | 12.01.2018. 14:59 |

Otkriven fosil golemog šišmiša na Novom Zelandu

FENA Mladenka Krilic

WELLINGTON, 12. siječnja (FENA) - Fosilizirani ostaci gorostasnog šišmiša koji je prije više od 10 milijuna godina živio na Novom Zelandu nedavno su otkriveni na Južnom otoku.

Kosti i zubi te izumrle životinje su čak tri puta veći od onih kakvi se mogu naći kod današnjeg prosječnog šišmiša, potvrđuju znanstvenici. Šišmiš je bio težine od oko 40 grama i nije samo letio, nego i hodao na sve četiri noge kad je bio u potrazi za hranom.

Ostaci su pronađeni u naslagama stijena koje su stare između 16 i 19 milijuna godina, u blizini rudarskog grada St. Bathans gdje je stručni tim međunarodnih arheologa istraživao punih 15 godina.

Dotični šišmiš je nazvan Vulcanops jennyworthyae, prema članici znanstvenog tima Jenny Worthy koja je i pronašla fosile te prema Vulkanu, mitološkom rimskom bogu vatre.

Inače, znanstveno ime šišmiša (ili netopira), reda unutar podrazreda viših sisavaca, izvedeno iz grčkog jezika i u doslovnom bi prijevodu to značilo „krilate ruke“

Veliki zubi ovog gigantskog šišmiša govore o tome kako je imao prilično raznoliku prehranu u odnosu na svoje današnje australoazijske srodnike.

Radi se o prvom novom rodu šišmiša koji je pridodan na popis novozelandske faune u posljednjih više od 150 godina, prenose mediji.

(FENA) M. K.