SARAJEVO, 21. decembra (FENA) - “Značaj implementacije člana 24 UN konvencije o pravima osoba s invaliditetom”, naziv je okruglog stola koji je danas održan u Sarajevu, a cilj je doprinos reformama obrazovnog sistema u Kantonu Sarajevu, s akcentom na stvaranje uvjeta za ravnopravno obrazovanje djece i mladih s invaliditetom.
Član 24 UN konvencije tiče obrazovanja djece i mladih sa invaliditetom, a s obzirom da su u Kantonu Sarajevu aktualne reforme obrazovanja, organizatori okruglog stola stoga Odbora za inkluztivno obrazovanje Koordinacionog obora Udruženja osoba s invaliditetom KS, žele da zakon o obrazovanju u KS bude usaglašen sa UN konvencijom, Član 24.
U vrijeme potpunog zatvaranja zbog pandemije koronavirusa 2020.godine, podsjeća predsjednica Odbora za inkluzivno obrazovanje Jasminka Proho, školska nastava odvijala se online i tada su do izražaja došli nedostaci u obrazovnom sistemu.
- Stalo nam je da reformski proces obrazovanja, zaista bude u skladu s UN konvencijom, a to je i obaveza države BiH koja je ratificirala konvenciju - kazala je Proho u izjavi za Fenu.
Jako je važno, dodaje ona, da se nastavnički kadar ohrabri, osnaži, da počnu da rade u skladu s osnovama pedagoških normi u kojima je dijete centar i fokus.
- Inkluzivno obrazovanje je širok pojam i obuhvata kvalitetno obrazovanje djece i mladih s invaliditetom. Inkluzija je sistem, a u fokusu tog sistema je dijete. Sistem se treba prilagoditi djetetu a ne dijete sistemu - naglašava Proho i dodaje kako to važi za svu djecu, a ne samo za djecu s invaliditetom.
Kako bi to bilo realizirano, UN konvencija predviđa podizanje kompetencije nastavnika.
Kompetencije nastavnika, pojašnjava Proho, podrazumijevaju da nastavnici prilagode sadržaje svakom djetetu prema njegovim sposobnostima i mogućnostima i to je dobro za svu djecu a ne samo za djecu sa invaliditetom. Izrađene su smjernice koje pomažu obrazovnim institucijama na koji način da se to radi.
Na okruglom stolu su prezentirana i individualna iskustva članica Odbora za inkluzivno obrazovanje, te je zaključeno da je priznavanje inkluzije ključno za postizanje prava na obrazovanje, a samim tim i obrazovanja djece i mladih s invaliditetom.
(FENA) M. B.