Regija     | 31.07.2020. 09:51 |

Znanstveni tim Ivana Đikića pronašao 'Ahilovu petu' korone

FENA Agencije

ZAGREB, 31. srpnja (FENA) - Međunarodna skupina znanstvenika pod vodstvom Ivana Đikića objavila je u vodećem svjetskom znanstvenom časopisu Nature studiju u kojoj je esenicijalni enzim koronavirusa SARS-CoV-2 opisan kao njegova "Ahilova peta", piše u petak Jutarnji list.

Znanstvenici su, također, objasnili razliku između SARS-a (Teški akutni respiratorni sindrom) i Covida-19. Đikićeva studija uvrštena je i među top 10 radova o Covidu-19 koji su jučer objavljeni u svijetu, navodi dnevnik.

Kada virus SARS-CoV-2 prodre u ljudsku stanicu, potiče je da proizvodi proteine za stvaranje novih virusa. Jedan od tih virusnih proteina, zvan PLpro (proteaza nalik papainu), neophodan je za replikaciju i brzo širenje virusa. Pored toga, SARS-CoV-2 koristi ovaj enzim za prigušivanje antivirusnog imunološkog odgovora, pomažući virusu da oblikuje imunološki sustav domaćina u svoju korist. Time se virus može lako umnožavati i širiti dalje.

No, znanstvenici pod vodstvom prof. Ivana Đikića ne samo da su identificirali protein PLpro kao slabu kariku novog koronavirusa nego su i otkrili kako se farmakološkom inhibicijom toga proteina blokira njegovo umnažanje te jača antivirusni imunološki odgovor.

Studija u Natureu rezultat je suradnje Đikićeva tima s Instituta za biokemiju II s Institutom za medicinsku virusologiju pod vodstvom Sandre Ciesek, a eksperimentalnim podacima, reagensima i savjetima pridonijeli su i drugi znanstvenici iz Frankfurta, Münchena, Mainza, Freiburga i Leidena, prenosi Hina.

(FENA) C. K.

Vezane vijesti

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/vhosts/fena.ba/httpdocs/post-new.php on line 379

Promo

Vizija i plan urbanog razvoja Kantona Sarajevo: Transformacija grada za kvalitetniji i bolji život građana

Kampanja 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'

M:tel: Telefoni na rate već od 5,29 KM!