Nauka/Znanost

Brčko - Dobre priče iz nastavne prakse u OŠ Maoča

Tekst: Edin Jašarević

BRČKO, 21.marta(FENA)- Kada je pojavom koronavirusa u Bosni i Hercegovini proglašeno vanredno stanje i izvršena preporuka da se radi online nastava, IX Osnovna škola Maoča je, zahvaljujući višegodišnjem iskustvu u ovakvom načinu izvođenja nastave, već bila spremna za promjene.

 -JU IX Osnovna škola Maoča uvijek je bila avangardna ustanova. Prva smo škola u BiH koja je imala svoju WEB stranicu, prva smo škola u Distriktu koja je u nastavi imala video projektor. Nastavljajući dobre prakse imali smo i podršku od Odjela za obrazovanje. Tako je školske 2014./2015. godine omogućeno besplatno korištenje Office365 za sve osnovne i srednje škole. Svaki učenik i nastavnik u osnovnim i srednjim školama je imao svoj e-mail nalog s jako dobrom koncepcijom imenovanja. Ovo je izuzetno dobra, visokoprofesionalna platforma i jedini problem je bio komplikovana administracija. Ovaj problem me nagnao da istražim kvalitetnija rješenja. Sa grupama učenika sam testirao desetak različitih platformi. Tražili smo alternativu i našli smo je u edukativnoj mreži „Edmodo“. Osnovni kriteriji su bili: Sigurnost učenika, dobra i sigurna komunikacija, kvalitetna statistička obrada podataka i da je administracija unutar škole. Pred početak nastave, školske 2016./17. godine, u augustu 2016. godine, održao sam radionicu - seminar za nastavnike naše škole nakon čega ovu tehnologiju počinju koristiti Elvira Buljubašić u razrednoj te Almira Omerović i Adela Suljić u predmetnoj nastavi - izjavio je nastavnik informatike u ovoj školi Nijad Salihović.

Kada je Vlada Brčko Distrikta BiH donijela odluku da nastavnici u razrednoj nastavi koriste viber ili neku od socijalnih mreža, a nastavnici u predmetnoj nastavi google classroom ili ako već koriste neku drugu platformu da je nastave koristiti, pokazalo se da je Edmodo perfektna platforma za ovaj vid nastave. Dovoljno je da jedan nastavnik ima evidentirane učenike pozove ostale nastavnike da se registruju i učenicima podijeli pristupne kodove za razrede. Djeca već imaju kreirane akaunte te samo dodaju predmete za koje su dobili kodove, naglasio je Salihović.

- Mi smo bili spremni već narednog dana da se prebacimo na online nastavu. Za svaki slučaj uradio sam tri video tutorijala, dva za nastavnike, kako da formiraju grupe i koriste platformu i kako da postavljaju i pregledaju zadaću i testove, i jedan za učenike, kako da se prijave na platformu i uključe ostale predmete. Osim ove online platforme u školi koristimo još jednu platformu kojom razmjenjujemo iskustva i radimo projektnu nastavu sa školama širom Evrope. Ta platforma je eTwinning i već smo prepoznati kao evropska eTwinning škola u i izvan granica BiH.

Prema riječima Salihovićevih kolega, radeći sa djecom osnovnoškolskog uzrasta od 1985. godine, on je stalno nastojao povećati zainteresovanost djece za nastavu, osavremeniti proces i postići što viši nivo znanja i vještina učenika, te je zahvaljujući entuzijazmu i iskustvu nastavnika kakav je Nijad Salihović ova promjena u načinu nastavnog rada uspješno sprovedena, kako u IX Osnovnoj školi Maoča, tako i u mnogim drugim školama u Brčko Distriktu i Bosni i Hercegovini.

Linkovi do tutorijala:

Prijava nastavnici: VIDEO

Izrada zadaće i testova: VIDEO

Prijava za učenike: VIDEO

(FENA) M.B.