Stranačke aktivnosti

Saopćenje za javnost Naša stranka

Saopćenje

Na današnjoj sjednici Skupštine USK Naša stranka nije podržala usvajanje budžeta tog Kantona. Kantonalni odbor Naše stranke u USK smatra da bi pdorška ponuđenom budžetu i aktuelnoj Vladi bila protiv građana.

„Naša stranka, vodeći računa o principijelnosti svog političkog djelovanja, na sjednici Skupštine USK održanoj danas, nije podržala prijedlog Budžeta USK za 2020. godinu. Vlada USK nije pokazala spremnost da se uhvati u koštac sa suštinskim problemima u ovom društvu, stoga bi davanje zelenog svjetla prijedlogu budžeta bilo neodgovorno s naše strane prema građanima USK i njihovom novcu. 

Podsjetimo, Naša stranka je u novembru prošle godine javnost upoznala sa činjenicom da prestaje podržavati rad aktuelne Vlade USK zbog toga što zahtjevi Naše stranke koji su bili uvjet naše podrške, ni nakon godinu dana rada nisu ispunjeni ili su ispunjeni u veoma malom procentu. Izostanak reakcije Vlade USK na naš tadašnji istup i prijetnje člana te Vlade upućene našoj zastupnici Vildani Alibabić, jasan su znak da takva vlast više ne može imati povjerenje Naše stranke. Odlučili smo u nastavku djelovati opozicijski, ali ostati progresivni, predlagati rješenja, sudjelovati, vršiti pritisak. 

Znajući koliko je važan budžet kantona, Kantonalni odbor Naše stranke u USK je u najboljoj namjeri, već krajem prošle godine zauzeo stav u odnosu prema budžetu i početkom ove godine obratili smo se premijeru Vlade USK. Na zajedničkom sastanku održanom u kabinetu premijera taksativno smo nabrojali uvjete koje Vlada USK treba ispuniti kako bi prijedlog budžeta dobio podršku naše zastupnice Vildane Alibabić.

Ispunjavanjem tih uvjeta osigurala bi se, između ostalog, veća kontrola zapošljavanja u javnom sektoru, dosljednja prijava imovine svih vršioca javnih dužnosti i racionalizacija njihovih primanja, subvencioniranje troškova kamata stambenih kredita za mlade bračne parove, pravednije plaćanje rada u komisijama i oslobađanje plaćanja poreza na promet nekretnina za građane koji rješavaju stambeno pitanje.

Radi se zapravo o političkim projektima Naše stranke, od kojih je najmanje pet od sedam traženih, moglo biti u potpunosti završeno prije usvajanja Budžeta USK.

Zahtjev svih zahtjeva bio je da se završi procedura usvajanja Zakona o porijeklu imovine koji je jedan od najjačih instrumenata u borbi protiv sistemske korupcije, uz prihvatanje amandmana Naše stranke.  Smatramo da  građani i građanke moraju imati pravo biti upoznati sa ponašanjem nosioca javne funkcije u smislu eventualnog koruptivnog djelovanja i netransparentnosti u radu.

Drugi zahtjev je bio usvajanje amandmana Naše stranke na prijedlog izmjena Zakona o državnoj službi, jer su neki prijedlozi otvarali prostor za realizaciju predizborne trgovine te negirali neke od doktrinarnih pravnih stavova koji su decenijama etablirani u demokratskim pravnim sistemima.

Treći i četvrti zahtjev bile su izmjene Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti USK, jer kako stvari stoje, izabrani i imenovani dužnosnici, kroz donošenje propisa sami utvrđuju visinu svojih primanja, a među građanima postoji opravdana bojazan da su lične zarade jedino pitanje oko kojeg političari mogu postići konsenzus. Predložili smo i ukidanje nekih privilegija izabranih zvaničnika.

Peti zahtjev je bio da se donese odluka o zabrani plaćanje svih komisija u svim javnim institucijama kojima je Skupština osnivač, a koje svoje poslove obavljaju u radno vrijeme. Došli smo do činjenica da u toku jedne budžetske godine ZZO USK, na primjer, na komisije troši oko 85.000 KM, Dom zdravlja Sanski Most oko 50.000, Ministarstvo obrazovanja oko 375.000 KM. Nije problem plaćanja rada u komisijama, smatramo da svaki rad treba nagraditi, ali se trebaju plaćati samo komisije koje rade izvan radnog vremena i na način da se procjeni vrijednost rada.

Šesti zahtjev odnosio se na smanjenje stope poreza kod kupovine prve nekretnine, što je jedna od demografskih mjera za smanjenje iseljavanja stanovništva, a tražili smo proširivanje kruga poklonoprimaca koji su oslobođeni poreza na poklone, na boračke kategorije i šehidske poodice.

Konačno, poslednji zahtjev bio je uvođenje supervizora u postupcima zapošljavanja, kako bi se smanjio prostor za zloupotrebu procesa zapošljavanja.

Stanovišta smo da se radi o razumnim uvjetima, koja tretiraju suštinska pitanja u ovom društvu i kreirana su na osnovu potreba građana i građanki kantona, ali i Politika Naše stranke, te daju građanima prijeko potreban argument za ostanak na ovim prostorima.

Nažalost, Vlada USK nije pripremila niti završila niti jedan od ovih sedam prijedloga i ništa se nije našlo na dnevnom redu Skupštine prije tačke o prijedlogu budžeta za 2020. godinu.

Uzevši u obzir sve ove činjenice, Naša stranka, kao odgovorna politička organizacija, ne može podržati prijedlog budžeta USK za 2020. godinu. Vlada USK je svojim radom i odnosom prema našim zahtjevima prvo izgubila, a potom nije učinila ništa da vrati naše povjerenje, pa bi bilo izuzetno neodgovorno s naše strane da takvom „partneru“ damo zeleno svjetlo za raspolaganje novcem građana USK i u 2020. godini.

Ovim činom šaljemo poruku svim političkim subjektima, kao i građanima USK, da se Naša stranka ne bavi budžetskim mešetarenjem, već svoju ulogu u Skupštini vidimo prvenstveno u pronalaženju i predlaganju zakonskih rješenja za nagomilane probleme ovog kantona.“

Napomena: Fena se ograđuje od objavljenih informacija u ovoj rubrici i odgovornost za njihov sadržaj snose isključivo njihovi autori, odnosno pošiljatelji.