Bosna i Hercegovina     | 28.12.2019. 13:19 |

Dilberović pozvala Vladu KS da zajedno pristupe reformi obrazovnog sistema

FENA Saopćenje

SARAJEVO, 28. decembra (FENA) - Odluka Vlade Kantona Sarajevo donesena 20. decembra, a odnosi se na formiranje Ekspertnog tijela koje bi trebalo u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja, nauke i mladih KS, rukovoditi reformskim procesima u obrazovnom sistemu ovoga kantona u iduće tri godine, iznenađuje i odstupa od principa zajedničkog djelovanja i usklađivanja obrazovnih politika koje su neophodne unutar svih kantona u Federaciji BiH.

Navela je to federalna ministrica obrazovanja i nauke Elvira Dilberović u današnjem saopćenju, te ističe da ovo ministarstvo već godinama upozorava na neujednačenost obrazovnih politika u Federaciji BiH i potrebu ujednačavanja nastavnih planova i programa zasnovanih na ishodima učenja.

Podsjeća da je 2015. godine formirano Stručno tijelo za izradu dokumenta Strateški pravci razvoja obrazovanja u Federaciji 2016.-2020., čemu je Koordinacija ministara obrazovanja i nauke, čiji član je i Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, dala punu podršku.

FMON je izvršilo detaljnu, stručnu analizu obrazovnih politika u Federaciji BiH, a rezultat je zaključak da su evidentna odstupanja od Okvirnog zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju u BiH. Nažalost, preporuke usvojene na Koordinaciji nikada nisu implementirane od kantonalnih ministarstava.

PISA istraživanje 2018. je, nažalost, potvrdilo da je nužna izrada Akcionog plana za implementaciju zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, koji bi se definirali na ishodima učenja, na način da se nastavni planovi i programi kantona u Federaciji BiH međusobno usklade.

-Rezultati PISA istraživanja su skrenuli pažnju na to da promjene u obrazovanju ne mogu čekati i da trebaju biti postavljene kao prioritet u društvu svih nas, a ne kao parcijalni interes pojedinog kantona - ističe ministrica Dilberović.

Podsjeća da je na inicijativu FMON prije nego su bili poznati rezultati PISA istraživanja, održana 14. sjednica Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, na kojoj je donesen zaključak o formiranju Radne grupe i podgrupa za izradu Okvirnog kurikuluma za osnovnu školu zasnovanog na ishodima učenja.

Na tematskoj sjednici Koordinacije ministara obrazovanja i nauke u FBiH, održanoj 24. decembra, a na kojoj su isključivo analizirani rezultati i preporuke PISA istraživanja, jedan od temeljnih zaključaka bio je da ministarstva obrazovanja i nauke u Federaciji BiH trebaju sa pedagoškim zavodima raditi na razvoju i inoviranju programa stručnog usavršavanja direktora škola, nastavnika i stručnih saradnika u školama, kako bi se podigao kvalitet nastavnog  procesa i uvele savremene metode odgojno-obrazovnog rada koje se više fokusiraju na razvoj kritičkog mišljenja, riešavanja problema i općenito funkcionalnih znanja i vještina kod učenika. 

Zbog svega navedenog, FMON poziva nadležne u Vladi KS, Ministarstvo obrazovanja, nauke i mladih KS, kao i sva resorna ministarstva drugih kantona na zajednički pristup reformskom procesu obrazovnog sistema radi dobrobiti cijele zajednice, saopćeno je iz Federalnog ministarstva obrazovanja.

(FENA) L. A.

Vezane vijesti

Ambasadorica Dilberović predala akreditivna pisma kralju Carlu XVI Gustafu

Čavara prihvatio ostavku Elvire Dilberović na mjesto federalne ministrice

Drljača:Prava istina se mora utvrditi i od istine ne smije niko bježati (VIDEO)

Promo

M:tel: Savršena kombinacija – Huawei telefon i pametni sat s popustom

M:tel: Stiglo nam je Proljeće!

Predstava 'Kako sam se nadala dobro se nisam udala' u BKC Sarajevo