Ekonomija     | 19.10.2019. 11:05 |

Hercegovina postala veliko gradilište - Večernji list

FENA Ivana Banovic

MOSTAR, 19. listopada (FENA) - Europska investicijska banka (EIB) i Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) spremne su nastaviti kreditiranje izgradnje autoceste na koridoru Vc kako bi se Hercegovina sjeverno od Mostara povezala s Bosnom iznimno zahtjevnom dionicom, koja podrazumijeva i izgradnju tunela kroz planinu Prenj u dužini od 12 kilometara, piše u subotu bh. izdanje Večernjeg lista.  

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić ističe kako konačno dolazi do realizacije projekata oko kojih se radilo više godina.

- Očekujemo realizaciju planova koji su strateški važni. Trenutačno izvodimo pripremne i glavne radove na izgradnji autoceste u dužini od 18,3 kilometra na području Hercegovine, na dionicama Buna - Počitelj i Počitelj - Zvirovići. Očekuje se da će radovi biti završeni u ugovorenom roku - kazao je Lasić za 'Večernjak'.

Dodao je kako su radovi od Bune prema Počitelju već u poodmakloj fazi i da je eksproprijacija za tu dionicu završena te da je dobivena građevinska dozvola.

Prema ugovoru, radovi na toj dionici trebali bi biti gotovi za tri i pol godine, odnosno okončani početkom 2022.

Zajedno s tom dionicom dugom 7,2 kilometra, započeli su i radovi na poddionici Počitelj - Zvirovići, istaknuo je ministar Lasić.

Radi se o poddionici u dužini od 11,1 kilometra. Ova dionica nadovezuje se na već izgrađenu dionicu Međugorje - Bijača koja je jedino u funkciji na području Hercegovine. Za ovu dionicu potpisani su ugovori za cestu bez mosta s China State Construction Engineering Corporation Ltd (vrijednosti ugovora 56,5 milijuna eura) te sam most Počitelj koju je dobio konzorcij JV AzVirt L.L.C, Sinohydro Corporation Ltd. i PowerChina RoadBridge Group Co. Ltd. (vrijednost ugovora 28,1 milijun eura).

Ministar navodi kako su trenutačno u pripremi projekti izgradnje autoceste u dužini od 52,7 km na području Hercegovine na pet dionica, s nepovoljnim terenom i objektima, zbog čega je nužna potpora državne razine vlasti.

U pitanju su, prije svega, dionica tunela Prenj u dužini od 12 kilometara, zatim prema Mostaru sjever u dužini od 11,5 km, poddionica Mostar sjever - Mostar jug od 15,4 kilometra, dionica Mostar jug – Buna duga 8,6 kilometara, te posljednja - tunel Kvanj – Buna u dužini od 5,2 kilometra.

(FENA) I. B.

Vezane vijesti

Tomas: Arheološka baština Hercegovine može biti generator razvoja privrede

‘Ganganet’ virtualno promovira kulturu Hercegovine

Zbog pijane vožnje suprotnom stranom autoceste vozaču iz BiH 15 dana zatvora

Promo

Prenesi broj u m:tel i uzmi 100 GB bonusa!

HT Eronet predstavlja nove Samsungove uređaje A serije

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'