Bosna i Hercegovina     | 26.09.2019. 14:55 |

Promovirana online obuka za državne službenike - u fokusu ključne aktivnosti

FENA Aida Kovač

SARAJEVO, 26. septembra (FENA) - Ured koordinatora za reformu javne uprave u saradnji s Agencijom za državnu službu BiH i Programom jačanja javnih institucija, koji u BiH provodi njemački GIZ, danas je u Sarajevu organizirao promociju online obuke za državne službenike u BiH – Zajednička procjena CAF – šta predstavlja iskorak u regiji zapadnog Balkana iz oblasti orijentiranosti javne uprave prema kvalitetu.

Online obuku je izradila Agencija za državnu službu BiH uz podršku njemačkog GIZ-a koji po nalogu njemačke vlade implementira Program jačanja javnih institucija, uz koordinaciju Ureda za reformu javne uprave koji je u svojoj ulozi CAF Resursnog centra dao stručnu podršku izradi obuke.

Koordinator Ureda za reformu javne uprave Dragan Ćuzulan je kazao Feni da se radi o medelu koji je relativno nov za ove prostore, ali u EU je već uveliko na snazi.

- Dakle, jedna napredna verzija ISO standarda podizanja kvaliteta rada javne uprave, institucija, kroz jedan proces prioretizacija onih ključnih aktivnosti kojima se bave institucije. Primjećeno je da mnoge institucije gube fokus nad ključnim stvarima i pitanjima koja su u njihovom mandatu - naveo je Ćuzulan.

Napomenuo je da se nekada državni službenici i institucije bave sporednim stvarima i „upravo je CAF model koji ustvari u fokus stavlja ključne aktivnosti ili organizaciona pitanja određenih institucija u cilju njihovog unapređenja i boljeg i kvalitetnijeg rada“.

Ćuzulan je ocijenio da su ovo „još uvijek pionirski koraci, ali smo u regionu možda i lider kada je u pitanju CAF, jer čak i Hrvatska koja je u EU nema toliko implementiran CAF u onoj mjeri u kojoj to traže standardi EU“.

Menadžer programa Jačanje javnih institucija u BiH Mathias Mühle je kazao da je CAF zajednički okvir procjene koji predstavlja jedan model za upravljanje kvalitetom koji je napravljen s ciljem da, kada se implementira, podrži unapređenje institucija u njihovom transparentnijem i efikasnijem radu.

- Stoga je od iznimnog značaja za rad samih institucija - smatra Mühle.

Pojasnio je da je CAF e-learning alat koji omogućava da se dodatno jačaju kapaciteti državnih službenika, jednom lakšem pristupu samoj obuci iz upravljanja kvalitetom.

- Samim tim, mi kao program jačanja javnih institucija radimo na jačanju reforme javne uprave i lakšoj implementaciji reformskih mjera. Kao bilateralni projekat želimo da pomognemo svojim partnerima da ojačaju te kapacitete, kako bi se na jednostavan način moglo doći do znanja i vještina iz oblasti upravljanja kvalitetom - naveo je Mühle.

Direktor Agencije za državnu službu BiH Neven Akšamija smatra da je izuzetno važna obuka, zbog toga što utiče na razvoj državnog službenika u odgovarajućem pravcu.

Naglasio je da obuka mora biti takvog karaktera da državni službenik poboljša svoje performanse, svoje kompetencije, svoja stručna znanja da bi bio bolji, da bi bolje učino da građani ostvaruju svoja prava, da bi država išla naprijed na bilo koji način.

- Rad državnog službenika ne mora direktno biti vezan sa građanima, ali ako državni službenik dobro vodi tender, taj tender neće propadati i cijelo društvo će napredovati u određenom pravcu - naveo je Akšamija.

Direktor Agencije za državnu službu FBiH Refik Begić je kazao da je Vlada Federacije BiH Odlukom iz 2016. godine, na inicijativu  Agencije za državnu službu FBiH, poduzela aktivnosti u vezi s uvođenjem CAF modela kao alatke Potpunog upravljanja kvalitetom (TQM) za organe uprave u FBiH.

Po njegovim riječima, Agencija za državnu službu FBiH je prva federalna institucija koja je provela CAF i dalje počela s implementacijom u Živinicama, Gračanici i  Bihaću.  

- Cilj Agencije kao centralne jedinice za upravljanje ljudskim resursima u Federaciji BiH jeste razmjena informacija i mentorstvo u obliku stručne pomoći organima uprave u Federaciji BiH - naveo je Begić.     

CAF - Zajednički okvir procjene (Common Assessment Framework) predstavlja jedinstven model izrađen za javnu upravu i besplatan je alat za korištenje u opredijeljenosti institucija prema jačanju kvalitete, strateškom planiranju, finansijskom upravljanju, orijentiranosti prema rezultatima i društveno korisnom djelovanju.

Ova online obuka predstavlja odgovor korisnika na potrebu za lakšim pristupom i učenju državnih službenika o CAF-u, te predstavlja prvu obuku ove vrste u regiji - navode iz Ureda koordinatora za reformu javne uprave.

Agencija za državnu službu BiH te Ured koordinatora za reformu javne uprave, zajedno s Institutom za standardizaciju BiH, zajednički rade na promociji, jačanju kapaciteta i implementaciji sistema i modela za upravljanje kvalitetom u javnoj upravi, zajedno s Agencijom za državnu službu Federacije BiH i Agencijom za državnu upravu RS.

Cilj jačanja ove oblasti jeste veća orijentacija javne uprave prema korisnicima, boljem pružanju usluga u skladu s očekivanjima korisnika i EU principa.

 

(FENA) F. F.

Vezane vijesti

‘Ganganet’ virtualno promovira kulturu Hercegovine

Promocija knjige 'Osnove zdravstvene njege' Ivone Ljevak

Predstavljanje romana 'Alfabet ljubavi i smrti' Aleksandra Bečića 15. marta u Slozi

Promo

Prva panel-diskusija u okviru projekta 'Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu'

m:tel na Mostarskom sajmu: Ključan smo partner u regionalnom povezivanju zemalja Zapadnog Balkana

Vizija i plan urbanog razvoja Kantona Sarajevo: Transformacija grada za kvalitetniji i bolji život građana