SARAJEVO, 6. februara (FENA) - Iako je u periodu od 2004. do 2017. broj učenika smanjen za 26 posto, broj nastavnog osoblja je uvećan za osam posto - jedan je od zaključaka istraživanja koje je proveo Centar za politike i upravljanja (CPU).
Zaključci su prezentirani danas u Sarajevu na okruglom stolu "10 + koraka za bolje obrazovanje" na kojem je razgovarano o koracima koji obrazovanje u BiH mogu učiniti boljim.
Zerina Zahirović iz CPU-a istakla je potrebu ulaganja u nastavno osoblje, edukaciju te formiranje sistema obrazovanja koji kreira preduslove potrebne za razvoj kritičkog razmišljanja, kreativnosti i inovativnosti kod učenika.
Direktor OŠ "Safvet-beg Bašagić" Namir Ibrahimović smatra da se nedovoljno prate potrebe djece u obrazovanju i da nema dovoljno istraživanja na osnovu kojih bi mogli potvrditi kakav nam je obrazovni sistem.
Naveo je da je obrazovanje kakvo imamo sad usmjereno na sadržaj i traži od učenika beskonačno ponavljanje podataka te ukazuje da se potrebno okrenuti ka obrazovanju koje će 'proizvoditi' građane koji misle, koji vole i jasno iskazuju svoje vrijednosti.
Profesor na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu Nerzuk Ćurak smatra da dok se govori o reformama, dok je reforma ključna riječ jezika, neće biti zahvata koji će dovesti do istinske regulacije obrazovnih politika.
Ćurak također misli da treba prekinuti sa dogmatskim razumijevanjem mjesta i uloga fakulteta te ponuditi nešto novo. Stava je da nove generacije nisu više zadovoljne vertikalnim pristupom u obrazovanju koji nudi obrazovanje u jednom korpusu znanja, već ih zanima horizontalni pristup i htjeli bi razvijati različita znanja, a to im sadašnji sistem onemogućava.
(FENA) L. A.